همشهری آنلاین: رییس تشکیلات خود‌گردان فلسطین با اعلام اینکه مذاکرات کنونی درباره‌ تشکیل دولت اتحاد ملی به نقطه‌ صفر رسیده از احیای این مذاکرات خبر داد.

محمود عباس گفت: فلسطینی‌ها هیچ گونه توافقنامه‌ و قطعنامه‌ جدیدی را از سوی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌پذیرند، چون معتقدیم که اگر طرح نقشه‌ راه جدی گرفته شود، بسیار خوب است.

به گزارش منابع خبری وی در یک کنفرانس خبری در قاهره در خصوص تشکیل دولت اتحاد ملی فلسطین افزود: ما با جنبش حماس بر سر تشکیل دولت اتحاد ملی به توافق رسیده‌ایم؛ اما اعلام کردیم که این مساله باید بر اساس توافقات قبلی مبنی بر موافقت دولت آینده با توافقنامه‌های قبلی امضا شده بین اسراییل و ساف و هم چنین به رسمیت شناختن اسراییل باشد.

وی افزود: مذاکرات کنونی بر سر تشکیل دولت اتحاد ملی به نقطه‌ صفر رسیده است، اما در نظر داریم تا دوباره این مذاکرات را احیا کنیم.

عباس در پاسخ به این سوال که چرا مذاکرات مربوط به تشکیل دولت به صورت علنی برگزار نمی‌شود، گفت: ترجیح می‌دهیم که مذاکرات به صورت غیر علنی باشد؛ چرا که معتقدیم این شیوه بسیار بهتر و سالم‌تر است و ما می‌توانیم پس از دستیابی به نتیجه نهایی حرف‌هایمان را بیان کنیم.

وی هم چنین افزود: فلسطینی‌ها به کمتر از مرزهای 1967 راضی نمی‌شوند و ما با هر راه‌حلی که کمتر از این امر را در نظر داشته باشد مخالفیم.

در همین حال، سخنگوی دولت حماس روز شنبه گفت: به محض بازگشت محمود عباس، مذاکرات برای تشکیل دولت متحد ملی فلسطین از سر گرفته می‌شود.

غازی حمد سخنگوی کابینه‌ حماس، در گفت‌وگو با رادیو فلسطین گفت: امیدوارم که با بازگشت عباس مذاکرات از نقطه‌ای که پیش از سفر وی متوقف شد، از سر گرفته شود.

محمود عباس پیش از سفرش به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، مذاکرات دولت ائتلافی را به حال تعلیق درآورده بود. 

کد خبر 4665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز